biuro@royalgroup.com.pl 531 333 666

Metody montażu plakatów, billboardów i banerów – krótkie omówienie

W erze informacji nie słabnie zainteresowanie outdoorowymi formami reklamami, na czele której stoi plakat, billboard i baner. Ich specyficzne wymiary wymagają zastosowania odpowiednich metod montażu, zapewniających trwałość i widoczność przekazu. Poznaj najpopularniejsze metody mocowania tych form reklamy.

Billboardy – co zastosować, aby mieć pewność trwałości ich montażu?

Standardem mocowania billboardów jest użycie kleju przeznaczonego dokładnie do tego celu. Przemawiają za tym cechy preparatu, takie jak czas schnięcia, konsystencja i siła, będąca w stanie utrzymać ciężar zadrukowanego papieru. Skład kleju do billboardów jest dostosowany do panujących warunków atmosferycznych, dlatego gwarantuje solidność montażu. Jeżeli poszukujesz wydajnego i bezpiecznego dla środowiska naturalnego produktu, rekomendujemy klej do billboardów i plakatów „Royal Billboard” własnej produkcji. Jest dostępny w różnych wariantach, dostosowanych do konkretnych pór roku. Konsystencja gęstej cieczy, bezbarwny kolor spoiny i szybki czas schnięcia sprawiają, że produkt ma stałe grono odbiorców. Pamiętaj, aby klej aplikować w taki sposób, aby cała powierzchnia reklamy wielkoformatowej była nim dokładnie pokryta. Na koniec nośnik wyrównaj, stosując do tego celu specjalną szczotkę.

blog3

Przy użyciu jakich metod najszybciej powiesić plakaty?

Innym sposobem mocowania nośników reklamowych w przestrzeni miejskiej są listwy plakatowe. Sposób ich użycia jest prosty: wystarczy w listwie umieścić brzeg papieru, zacisnąć i zawiesić na ścianie. W przypadku częstej zmiany zawartości zdecydowanie lepiej sprawdzi się aluminiowa ramka plakatowa OWZ, dostępna w różnych rozmiarach, dopasowanych do standardowych rozmiarów plakatów. Charakteryzuje je zabezpieczenie przed blaknięciem w formie folii UV. Rozwiązanie to znacznie przedłuża żywotność plakatu, chroniąc go przed słońcem i deszczem. Szybki montaż i sprawna podmiana wydruków sprawiają, że ramki OWZ chętnie wykorzystują sklepy stacjonarne, które często zmieniają plakaty z ofertami cenowymi. W przypadku słupów afiszowych, choć stosowane są różne metody wieszania nośników (na przykład taśmy klejące czy zszywacze), to najsprawniejszą metodą wciąż są kleje przystosowane do tego celu. Gwarantują stabilność mocowania i łatwość użycia.

A co w przypadku banerów?

Materiały reklamowe, takie jak banery drukowane na grubym materiale, nie nadają się do klejenia. W przypadku mniejszych formatów, na przykład 1x2 m, można je przymocować bez specjalnego stelaża, na przykład rozciągając je bezpośrednio na ogrodzeniu. W przypadku banerów standardem jest mocowanie za pomocą metalowych oczek. Najprostszym sposobem montażu jest wykorzystanie opaski zaciskowej. Istnieją również bardziej profesjonalne sposoby ekspozycji banerów – na specjalnej ramie oczka przewleka się liną typu ekspandor z oplotem lub haczykami sprężynowymi. Największe banery, mocowane na przykład na ścianach budynków, najczęściej są wieszane przy użyciu pasów ściągających z klamrami, zapewniających wytrzymałość konstrukcji.